Ett slut på året som inte blev som vi ville.

Hej

Här har dagarna rullat på! Julhelgen försvann snabbt och sen hade vi ett par mellandagar innan vi skulle köra upp till mina föräldrar.

Strax innan julhelgen blev min man dock sjuk och var sjuk hela julen men kämpade sig igenom julafton. Han blev bara sämre så på tisdagen ringde han vårdcentralen och fick tid. De trodde att det kunde vara lunginflammation i värsta fall. Han fick åka tillbaka till vårdcentralen tre dagar i rad. Det var inte lunginflammation men det var lungsäcksinflammation. Lite bättre iaf.
Men nu skulle vi egentligen köra till Katrineholm näst kommande dag och var tvungna att besluta hur vi skulle göra.
Vi skulle ju fira sen jul med min familj och sedan nyår.

Vi beslutade iaf att jag och lilla loppan skulle köra upp själva och att min man skulle vara kvar hemma för att bli frisk. Han orkade inte åka i vilket fall. Det kändes tråkigt förstås att åka utan honom och lämna honom när han var sjuk. Men samtidigt var det ändå rätt.

Vi har haft så mycket sjukdom och tråkigheter så jag kunde knappt ta in och känna med min man när han nu blev sjuk igen. Det var en väldigt jobbig känsla, jag kände att jag verkligen stängde av, jag kunde inte ta in mer upplevde jag. Empatin försvann litegrann, även om jag såklart tyckte synd om honom så var de ändå tomt i mig på något vis. Kände mig väldigt sliten och less och det var jobbigt att inte känna sig positiv och stark.

År 2016 har inte varit vårat år och jag hoppas att 2017 ska bli bättre. Att vi ska få lite andrum, kunna leva fullt ut tillsammans och känna att de flyter på.

Hoppas ni hade ett fint slut och ett gott nytt år! 🎊🌟

Kram på er! 😍

Familj, Livet | |
Upp