Uppdatering från senaste veckan

Godmorgon! 

Det var ett tag sen jag skrev här men jag har inte haft så mycket att skriva. 

Det har mest varit dagar som gått till att försöka landa. 
Jag var hos företagshälsovården förra veckan och det bekräftade min känsla att jag behöver fortsätta att gå och prata med någon. Var väldigt skönt och jag hade nog kunnat sitta och babbla där halva dagen om hon inte stoppat mig. 

(null)


Tyvärr så blev Alma sen sjuk på tisdagen och hon fick vara hemma hela veckan. Dagarna fick gå till vabb och lite städning mellan varven.  Och i helgen var mina föräldrar, min syster och hennes dotter här. Så dagarna har gått fort. 
Däremellan har det varit några läkarmöten och besök på sjukhuset. 

Min man är kvar på sjukhuset, iallafall denna veckan ut och en bit in i nästa. I och med att han får ECT vill dem behålla honom. Även om han mår bättre nu så pendlar det lite och det är bättre han får mer tid på sig att komma tillbaka innan han kommer hem. 

(null)

Och så jag, jag är hemma och snyter mig och hostar ikapp. När jag vaknade i fredags så kände jag lite i halsen men sen under dagen och på eftermiddagen blev det värre. Ont överallt, sån frossa, förkyld. Ja usch, helgen kändes inte så bra som den hade gjort om jag var frisk. Så sen i söndags har jag bara legat i soffan, varvat med sängen i stort sett. 

Stor ledsen gubbe på de. Den här sjukskrivningen som jag har skulle ju inte innebära sjuk på sjukskrivningen. Jag skulle ju hitta lite balans och hinna ta hand om mig själv. Men det är bara att hoppas att det känns bättre här i slutet av veckan. Så jag orkar få upp lite advent och mys iaf och sen hitta på lite saker nästa vecka. 

Det var en liten uppdatering de. 

Hoppas ni mår bra och har ett fint avslut på November! 

Kram Mikaela 
Allmänt, Familj, Inredning, Livet | |
#1 - - Anki:

❤️❤️❤️

Upp