Tagit tag i en viktig sak.

Gokväll vänner

Hoppas ni haft en fin dag!

Vi har precis ätit en het kräftpasta med alldeles för mycket parmesan till. Såå gott! 😋 
Recept hittade jag här hos Att vara någons fru. Superenkelt och jättegott! 

Dagen har annars varit väldigt lugn. Jag har inte gjort så många knop och lilla loppan är hos farmor och farfar till imorgon så jag har kunnat slappna av och bara vara. Jag är ju sjukskriven och loppan fick vattenkoppor så hon var också tvungen att vara hemma. Nu är hennes koppor iallafall nästan läkta. 

Mannen är ju hemma från sjukhuset igen så det är skönt. Han var imorse och fick ECTbehandling. Men efter det varit hemma. 
Det blir alltid ett litet avbrott i livet när han är sjuk och vi får sen börja om. Vi behöver snacka ihop oss och prata om det vanliga. Vardagen, få ihop livspusslet och våra funderingar och viljor. Så idag har vi hunnit prata mycket. 🙏🏻😊 

(null)


Dessutom tog jag tag i en viktig sak för mig själv. Ringde den där psykologen som jag försökt få tag i och sen skjutit upp. Nu fick jag tag i henne och jag fick dessutom en tid, som avbokades, redan idag. Kändes så bra att ta tag i det och att gå dit. Samtalet kändes också bra och jag ser fram emot nästa gång. 

Lite kryptiskt kanske men jag har hamnat i någon utmattning och måste bromsa lite och reda ut det innan det blir värre. Jag vill få hjälp med att styra upp tankar, funderingar och handlingar i den livssituationen vi är i just nu. Jag blev ju sjukskriven i höstas och det gick kanske lite snabbt för mig att komma tillbaka och falla in i samma stress och trall igen. För att nu för tre veckor sedan kände jag av samma symtom igen, nedstämd, yrsel, domningar, koncentrationssvårigheter och framförallt ledsen. 

Ja typ så. Och att utelämna er på tåget känns konstigt med tanke på hur mycket jag delar med mig av. Jag vill att detta forum och instagram ska vara levande precis som livet och som du och jag. Det känns lättare att dela i det stora hela än att gå tyst och ensam igenom saker. 

MEN det viktiga skjut inte upp saker, ta tag i dem. DU är viktigast! Gör bra saker för dig själv! 

Kram Mikaela ❤️

(null)






Allmänt, Familj, Livet, Psykisk sjukdom | |
Upp