Det gör ont

Vilken påsk! Jag hade sett fram emot fint väder, en massa trädgårdsfix och gårdsgöra. Men istället har det varit snöstorm och blåst. Vi har inte kunnat vara ute och göra något av det vi tänkte. Jag har även åkt på en förkylning som inte vill släppa taget om mig.

(null)

Dessutom gick vi in i påskveckan med lite oro över min man. Som många läst innan har jag berättat om hans sjukdom. Bipolär och att vi kämpat med sjukdomen i ett par år nu sen den bröt ut. Det finns inlägg att läsa i arkivet. 

Iallafall så mådde han lite dåligt veckan innan påsk. Han började känna sig deprimerad och trött. Orkeslös och nedstämd. Han kämpade på och höll sig över ytan. Förra helgen var vi på sjukhuset och fick ny medicin utskriven och sedan en plan för veckan. Men häromdagen började han känna sig sämre. Och sämre så menar jag mer ångest och med ångesten mörka, dåliga tankar. Inget driv att vilja gå ur sängen, ingen aptit, ingen lust. Det är så ofattbart svårt att sätta sig in i hur det måste kännas och att inte kunna skaka av sig den känslan och bara rycka upp sig. 

Så idag beslutade vi oss att köra till sjukhuset igen för att han skulle få lägga in sig på en avdelning. 
Återigen hamnade han på sjukhuset. Det är bra, det är det enda rätta. 
Men det gör också så ont i mig att det ska behövas. 
Min fina man, pappa till min fina Alma, min livskamrat. Det gör ont! 

Vi firar påsk, en gnutta desarmerade, lite sköra  och slitna men det blir bra så också. 

Hoppas ni är hela, krya och har en fin helg! 🌼

Kram Mikaela 💛
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Att må så dåligt är fruktansvärt... Inget man önskar sin värsta ovän, om man har någon...😔 Att stå bredvid är oftast att känna sig ensam, maktlös och svårt att förstå varför det händer... Kramar till er❣️

Svar: Ja verkligen. Precis så.
Tack 🙏🏻❤️
bysektersholm.blogg.se

#2 - - Nettan:

Jobbigt för alla fast på olika sätt.
Massor av kramar, till er alla tre ❤️
Kram Nettan

Svar: Ja så är det verkligen.
Tack snälla! ❤️
bysektersholm.blogg.se

Upp