Julbak

Vi har senaste veckan fått till lite julbak här hemma. 

Det hör till veckorna innan jul tycker jag. Man kan ju absolut köpa i affären färdigt också men jag tycker det hör till att baka innan jul.  Det har jag med mig sen jag var liten. Det höjer julkänslan och är supermysigt. Att jag nu får föra det vidare och baka med Alma är jätte roligt. Ger verkligen så mycket att göra saker tillsammans. 

Sen att hon inte riktigt har tålamod ännu att stå någon längre stund och kavla och rulla gör inget. Det syns i ögonen som tindrar lite att hon är nöjd med de lilla. 
Tända ljus, julmusik på i bakgrunden och så få dona med något praktiskt och få vara kreativ. Väldigt härligt! 

Saffransbullar med vanilj och kardemumma och pepparkakor blev de. Doften av nybakade pepparkakor är ju oslagbar. Den, lite granris, apelsiner och stearin då är juldofterna samlade. 

(null)


(null)


(null)

(null)


(null)


(null)

Julbakar ni? Vad är era bästa recept och måsten inför julen? 
Dela gärna med er! 😊 

Ha det gott! 

Kram Mikaela 


Allmänt, Familj, Lilla loppan, Livet | |
Upp