Min hemliga dröm jag inte vågat säga högt..

Lucka 13 

Detta mina vänner är att jag hakar på Johanna Kajsons härliga julkalenderstradition med ett tema som i år är "Det perfekta livet" och sedan är det olika rubriker för varje dag. 
Hennes blogg hittar ni här.

Väldans bra och roligt tycker jag. Haka på ni också. Länk hittar ni längre ner. 

Dagens lucka innehåller alltså, "Min hemliga dröm jag inte vågat säga högt". 

Rent spontant känner jag att det kanske ligger mig i fatet att ropa ut min dröm samtidigt tänker jag nej det kan nog bara vara fördelar med det. 

Ju högre man säger det, ju mer troligt är det att det slår in brukar man ju säga. 

(null)

Jag har många drömmar, tankar och idéer och de flesta har jag nog sagt högt. 

En dröm jag viskat lite om men inte sagt högt är att jag vill bli min egen chef någon gång. 
Det hade varit underbart att få styra sig själv och kunna välja hur jag vill lägga upp min tid, mina dagar och vardag. 

Att få fokusera på det man älskar och brinner för samtidigt som det generar pengar är en dröm. 

En bit på vägen till de tänker jag är att bli influencer. Jag läste Alexandra Bylunds blogg där hon skrev ett inlägg om en utbildning hon haft för företag och där hon upptäckt att kunskapen kring influencermarketing är väldigt låg. Att det bara är i startgroparna och att företagare har mycket kvar att lära och upptäcka om det positiva med att använda sig av influencers. Det känns väldigt motiverande!

I drömmen att styra mig själv och vara min egna chef har jag en dröm om att åka ut och föreläsa. Jag känner att jag har så mycket inom mig som ev hade kunnat användas till något bra. Främst tänker jag på rollen som anhörig till någon med bipolär sjukdom. Det är inte ovanligt men vi finns ändå inte. Det är ett ämne som är så aktuellt och viktigt men det märks knappt. 

Om någon har tips på hur man bör starta eller vet någon jag kan/bör prata med om det så skriv till mig. 

En annan dröm jag haft länge är att jag skulle vilja skriva en bok. Jag vet inte vad den skulle handla om. Resan som anhörig till en man som fick en sjukdom. Eller mitt lantliv eller en allmän psykologisk feelgood bok. Jag saknade en sån när jag var i bokhandeln. 

Som sagt drömmar, vad har du för drömmar? Glöm inte, säger du dem inte högt för dig själv eller tänker på dem, nästintill hela tiden, så kommer dem inte slå in. Kämpa, se målet, sätt upp en plan och strategi så kommer det komma något gott ur det. 

Här nere hittar ni länk till Johanna Kajsons julkalender.  

Kram på er! 

*Detta är en del i Kajsons julkalender som är en bloggjulkalender med olika tema varje dag – vill du också vara med så kan du läsa mer här.










Allmänt | |
Upp