När är balansen i livet perfekt enligt mig.

Lucka 18

Gokväll på er! ✨ 

I dagens lucka finns rubriken, "När är balansen i livet perfekt enligt mig". 

Det där var en knepig fråga. Jag kan ju inte påstå att jag har någon vidare balans i livet för tillfället. Jag tänker på det mycket men är inte riktigt där ännu av olika anledningar. 

Jag tycker den perfekta balansen uppstår när det är lagom med - och + i vardagen. Alltså när alla måsten man har och gör vägs upp med de saker man vill och gör för att må bra. 

Det är också då jag tycker man har den perfekta balansen. Det finns alltid måsten och mindre roliga saker man behöver göra men fyller man på däremellan med roliga saker som ger glädje och energi så infinner sig balans. 

Som mitt i all vardag med dagislämning och hämtning, tidigare mornar, tvätt och städ och matlagning blir det hållbart genom att fylla på med umgänge, kreativitet, motion och sånt som gör mig glad. 

Även när jag känner att jag är i fas med allt. När "allt" hunnits med och jag känner mig nöjd och tillfreds och när jag känner att jag är närvarande och kan ge min tid till lilla loppan, då är det balans. 

Hur tänker ni kring detta? 

(null)

(null)


Kram Mikaela 

*Detta är en del i Kajsons julkalender som är en bloggjulkalender med olika tema varje dag – vill du också vara med så kan du läsa mer här.  


Allmänt, Familj, Lilla loppan, Livet | |
Upp