Att njuta

Att njuta av det lilla. Jag tror jag är ganska duktig på det. Jag behöver inte något storslaget för att njuta. 


Tycker det är viktigt att kunna se de små sakerna som gör att man kan njuta när som i vardagen. 

Något jag njuter av är att gå ut och gå. Jag har alltid tyckt om det. Det ger mig energi och lättar på tankar, stress och sånt som känns jobbigt. Jag tror ni förstår vad jag menar. 

Promenaden med Benji idag var väldigt skön. 👇🏻




Älskar vidderna och ljuset, vinden som viner och känslan av att bli lugn och nöjd. 


Saker som jag njuter av utan någon speciell ordning; 
1. Promenad
2. Kaffe
3. Vara ute
4. Fixa med blommor och trädgård
5. Ett glas vin
6. Läsa en tidning eller bok
7. En påse godis 
8. Rida
8. Vara i stallet
9. Se solen gå upp över fälten
10. Kramas


Kommentera gärna med saker ni njuter av så vi andra kan få tips. Blir det några tips kan jag lägga ut hela listan sen. 

Behöver ibland påminna mig och ta dem här små stunderna. Framförallt när det inte finns lika mycket tid längre när det är mycket annat viktigt som pockar på. 

Samtidigt så känns det som dessa små stunder ibland är viktigare än att komma iväg en hel dag eller flera dagar, 




Berätta nu gärna hur ni gör och vad ni njuter av. 


Hoppas ni haft en fin dag. Natti natti!  💫😍

Kram Mikaela 

Allmänt, Gården, Livet | |
Upp