Mina tankar kring 2018

Två dagar av 2018 har passerat och jag har hunnit fundera lite mer kring hur jag tänker runt det. 

Jag ser fram emot ett nytt år men känner mig för tillfället ganska mör och oinspirerad. Det kommer säkert snart vända. 

Är så himla förkyld också så det gör nog sitt. 

Men, 2018, jag ser fram emot det och ser positivt på vad som komma skall. Vi har haft ett så jobbiga år på många sätt. Det är mycket känslor och tankar och jag ser inte hur 2018 kan bli mycket sämre eller jobbigare. Det kan bara bli bättre. Det måste bli bättre. 

(null)

(null)

I allt det jobbiga eller i motgångar som uppstår kan jag för stunden känna mig helt förstörd och nedslagen. Men efter en tid, liten stund, finns inget annat än att ta sig igenom det, bli starkare av det och tänka positivt. 

Jag antar att det både är en överlevnadsinstinkt och något man lär sig. Jag har länge jobbat med mental träning och tänkt mycket på vad jag tänker. Jag ser inget annat än att tänka positivit och att allt dåligt går att vända till något positivt. Såklart inte allt i stunden men på sikt. 

2018 vill jag.
Vill jag fortsätta stärka mig själv, mentalt och fysiskt. 
Vill jag ha mer feelgood tid för mig själv. 
Vill jag jobba mer på gården. 
Vill jag utveckla trädgården och odlandet. 
Vill jag starta företag. 
Vill jag att min familj ska få ha hälsan. 
Vill jag utveckla mina sociala medier. 
Vill jag resa. 

Men framförallt. Att våga, Dream Big, jobba för det jag vill uppnå, inte bli passiv, lyssna på hjärtat och hjärnan, våga bromsa, pausa och ha en fin balans mellan de att "köra på och vila". 

Lite så tänker jag om 2018. Jag ser iaf fram mot vad året har att bjuda. Och jag tänker lite att det blir vad man gör det till och att det finns alltid någon som har det sämre än en själv. 

Kram Mikaela














Allmänt, Livet | |
Upp