Julafton och vårt juliga hem

Juldagen börjar gå mot sitt slut. Så skön dag, efter julafton hände de något med mig, jag liksom tappade några extra kilo som legat på mina axlar och tryckt. Det blev ett lugn över dagen och kraven bara försvann. Så skönt och det är mycket av vad julen handlar om tycker jag, det är kravlöst och bara mysigt.

Men julaftonen tittar vi lite mer på. Var en mysig dag som vi startade hemma med mys, tända ljus och julfrukost.

Det är något jag vill uppnå med julmorgnar som jag minns från när jag bodde hemma. När man vaknar på julaftonsmorgonen och man tassar upp och det är så där mysigt och fint överallt. Ljusen i granen är tända, adventsljusstakarna lyser, det luktar gran och hyacint och man känner bara ända in i själen att det är hemtrevligt och mysigt. ✨

Julafton fortsatte vi hos mina svärföräldrar, en mysig dag, glögg och Kalle, julmat och gröt, kaffe och kaka, tomten kom med klappar, (till loppans förskräckelse) och sedan julklappspel. Jag och mannen kammade hem fina vinster. ☺️

Vårt juliga hem har i år fått gå i naturens tecken och mest varit grön med inslag av vitt och lite trä.
Jag satsade på fina snittblommor som fick pryda olika platser här hemma. De fina snittisarna köper jag hos Lejonblomman, den lokala blomsterbutiken. Jättefint och härlig butik. ✨👌🏻

Nu är det strax dags för sängen, så trött nu så ögonen håller på att slå igen. Usch.

Hoppas ni haft en fin jul! 🌟 God fortsättning och godnatt! 😇❤️
Kram Mikaela

Familj, Inredning, Lilla loppan, Livet | |
Upp