En ny punkt till bloggen

(null)

(null)

(null)

(null)

Måndag och jag tänker dra igång en ny återkommande punkt här på bloggen. 

Dam dam da daaaa.... Måndagslistan. 🙌🏻😀 

Det är både för min skull men också för er skull. Att få lite inspiration till att själva fundera hur ni vill ha er vecka. Jag vill göra det för att göra det tydligare för mig själv också vad jag känner och vill. 

Så here wee goo! 

JAG

Jag mår väldigt bra efter denna helgen. Vi fick mycket gjort och det är så skönt när saker på
to do listan stryks. Det gör mig lugn och tillfreds. Dock har jag mens och känner mig lite små irriterad och mör. Jag blir alltid så vid denna tid på månaden så det känns nog bättre imorgon. Annars mår jag bra och jag känner energin komma tillbaka från att ha varit försvunnen ett tag. Skönt! 💓 

MINA FINA

Med dem är det lite förkylt. Mannen hostade i stort sett lungorna ur sig idag så det är inget vidare. Lilla loppan är förkyld men pigg. Annars är det bra. ❣️

VECKANS PLANER 

Den ser ut så att vi har kalas att gå på. Två imorgon och ett till helgen. 

Vi ska ta emot tre nya ullrumpor någon dag. Lilla fårfamiljen ska äntligen utökas. 

Psykologsamtal för min del.

Utvecklingssamtal på förskolan. 

Fixa salt och mineraler till fåren samt smidig påfyllningsgrej till vattenkar i hage. 

Fota för samarbeten. 

HELGENS BÄSTA

Vårvärmen och att vi var så mycket ute. Att vi hjälptes åt med hagbygge och tog fikapaus i gräset. Att vi grillade och satt ute. 
Att fåren blev färdigfriserade och redo för sommarbete. 

VAD JAG DRÖMMER OM JUST NU

Att dygnet hade fler timmar och att vi hade mer pengar. Såå mycket jag vill göra här hemma. Det är ingen realistisk dröm, mer ett faktum för att få mer gjort, utan konkreta saker jag drömmer om är att åka på familjesemester till Australien och New Zeeland. Det hade vart fint! 
Jag drömmer också om blommiga dräkter, byxa och blus eller kavaj/kimono, så snyggt! 👌🏻🌸 

VAD JAG ÄR TACKSAM ÖVER

Min fina lilla familj och all tid vi har tillsammans. Och att varje morgon få gå ut och titta över åkrarna och gå ner och klappa fåren i sin hage samtidigt som jag lyssnar på fåglarna som kvittrar och ser dagen gry. Det är jag tacksam över. 


Det var den listan de. 

Är det någon rubrik ni skulle vilja ha med som ni tycker passar? 

Hoppas ni haft en fin start på veckan och en fin Valborg! 💫😍

Kram Mikaela ❤️


Allmänt, Familj, Gården, Lilla loppan, Livet | |
Upp