Anhörigstödssamtal - Jobbigt men skönt!

Hej igen

Min lediga måndag häromdagen var fin och jobbig.

Jag ringde för någon vecka sen och bokade tid till mig själv hos anhörigstödcentralen. Jag har känt en tid att jag är i behov av att prata med någon utanför vår krets.

Känns inte rätt att belasta alla vänner och nära och kära med vår situation och "mitt" halvdåliga mående varje dag.

Så det var en spännande och jobbig förmiddag i måndags. Det kändes bra att vara där och få prata med någon helt utanför familjen.

Den personen är enbart ett samtalsstöd och kanske behöver lotsa mig vidare om jag behöver gå till en psykolog eller terapeut av något slag.

Efter samtalet var jag väldigt trött och ganska tömd. En skön känsla på ett sätt! Att ha fått tömt ur sig det jag funderade på och bar inom mig.

Efteråt körde jag och handlade med mig fika och körde hem, slog på kaffe och landade i soffan, efter ett par timmar kom mannen och lilla loppan hem.

En mysig kväll och sen tidigt i säng.

Tisdagen bjöd på dagpassjobb och inte så mycket mer den dagen.

Under onsdagen var jag ute och upptäckte spirande vårtecken. Att det redan har börjat knoppa sig och sticka upp ur marken. ☺️🌱🙏🏻

Sedan var det jobbnatt för mig och väl hemma igen imorse så vaknade liten skatt med feber och var alldeles kokhet.
Som tur var somnade hon om med mig så jag fick ett par timmars sömn.
Sedan har denna dagen innehållit vila i soffan, tv tittande och bokläsning. Blandat med klappa varm panna och servera dricka och frukt och annat gott som slinker ner när man är sjuk.

Jag själv har kunnat sitta med en kopp kaffe och tidning idag när loppan slumrat.

Vårtecken!

Nu blir de mys i soffan med stora skatten innan sängen väntar. Ledig helg är på ingång också så vi hoppas loppan piggar på sig! 🙏🏻💞

Hoppas ni haft en fin dag!
Kram Mikaela

Familj, Inredning, Lilla loppan, Livet | |
Upp