Fint med fixardag

Lördag och så skönt med ledig dag! ✨🙌🏻 


Jag och loppan ska bara ha en lugn helg hemma. Men idag så skulle vi få lite fixat både ute och inne. Mina svärföräldrar kom hit och hjälpte mig. 🙏🏻❤️

Jag och svärfar fixade ute och svärmor hjälpte till inne. 

Först hade vi en skön, lugn förmiddag. Älskar att starta dagarna så. I mjukisdressen, kaffebryggaren på, sätta igång tv:n. Strosa runt, vattna blommor, loppan som ropar på mig från sitt rum, en kram, slå igång tvättmaskinen, äta frukost länge. Älskart! 

Sen kom dem och då satte vi fart. Skulle fixa foderhäckar till fåren och bära in det sista av utemöbler och grillar som stod kvar ute. Inne var det lite småstäd som behövdes. 

Så skönt med lite hjälp när man inte hinner allt själv utan att loppan blir lidande. 

Ute var det ljuvligt väder. Friskt och soligt. Även om det var lite väl blåsigt så var det skönt att få lite sol och dagsljus. 


Behövs denna tid. Det är ju en omöjlighet att få det mitt i veckan när man jobbar så helgen är ett måste att komma ut mitt på dagen. 

Efter en dags fix så blev de inte många fler knop. När svärföräldrarna åkt till sig så var det bara middagslagning och mys för oss. 

Imorgon ska jag försöka få till en liten plantering i en trälåda och fixa lite pynt. Vi får se. 🌲🌿😀 

Hoppas ni haft en fin dag! 🌤🙌🏻 

Kram Mikaela 

Allmänt, Familj, Gården, Inredning | |
Upp