Helgen som passerat

Tisdag idag men vill först skriva ner hur helgen var. 
Efter att ha varit sjuk förra veckan var det skönt att känna sig lite piggare under helgen. Min man var dock fortsatt dålig, trött och orkeslös. Kommer ett eget inlägg om det i veckan. 

Så helgen innebar mest mor och dotter mys. När jag hämtade Alma på fredagseftermiddagen åkte vi hem och gjorde iordning varm choklad och bullar innan vi gick ut i trädgården och fikade. Så enkelt och mysigt sätt att göra något tillsammans och få frisk luft på köpet. Kvällen var lugn och skön och efter tacos och mys somnade loppan och jag landade i soffan. 

På lördagen åkte jag iväg för att köpa skor till Alma. Vi hittade vinterstövlar och kängor.  Skönt när hon är kittad, nu kan kalla vädret komma. 😊 

På eftermiddagen kom mina svärföräldrar och hjälpte mig med några saker ute innan vi fikade och myste inne. Kvällen var bara lugn, vi lagade mat och myste. 

Söndagen spenderade vi bara hemma. En lugn och skön morgon, loppan gav mig sovmorgon innan jag startade kaffebryggaren och slog på tv:n. Frukost utan stress även om den blir stressig för Alma inte vill äta, inte ska sitta vid bordet, blir arg för hon "kan själv" och avslutar med att hälla ut mjölkglaset på golvet. 
Men annars var det en mysig långfrukost. ☺️ 

Innan lunch gick vi ut och gick promenad och var i trädgården och lekte. Älskar tiden man kan vara ute och umgås, leka och dona. 


Eftermiddagen var vi inne, spelade spel, myste och lekte inne med dockorna, affären och lego. 

Så skönt att bara kunna ha "tid" att umgås och leka utan att man ska behöva säga - jag kommer snart, jag ska bara... 


Kvällen fortsatte i samma tempo och jag laddade för att jobba på måndagen och packade ihop våra saker för att vara förberedd att ta sig an en ny vecka. 😁


Hoppas ni hade en fin helg och haft en bra start på veckan! 
✨🙌🏻🙏🏻😍😍

Kram Mikaela 

Allmänt, Familj, Flowers, Gården, Inredning, Lilla loppan, Livet | |
Upp