Lördagsutflykt

Idag hade jag bokat med en vän, Caroline och hennes barn, att ses på Vellingeblomman. En liten utflykt är alltid mysigt. 😊 


Alma och jag packade in oss i bilen och körde först för att handla några saker till fåren. Sedan styrde vi mot Vellingeblomman. Dem har en sån fin gård där dem bygger upp olika världar och teman beroende på säsong, årstid och högtid. Superfint, sen har dem ju de vanliga, blommor till ute och inne och en enorm inredningsavdelning. 

Vi startade med lunch för att hålla blodsockernivåerna i schack på oss. Man gör ju vad man kan också för att barnen ska vara nöjda och glada. ☺️ 

Därefter gick vi den omtalade rundan med pumpautställningen. Så himla välgjort och himla rolig. 

Man går på små grusgångar och så är det uppbyggt olika scenarion och händelser. Jag tog bara kort på några av alla som fanns. 

Väldigt välgjort och häftigt. 😀 Denna vagnen 👆🏻 blev jag inspirerad av. En sån vill jag ha hemma någonstans. Superfint att samla en massa olika växter med en helhet till ett stort blickfång. 🌿👌🏻 


Dem har nog dock haft detta med pumpa ett tag tror jag. 
Nästa vecka börjar dem redan med julvärlden och julsaker. Jag är inte alls redo för att starta med julmyset. Nej kör på höst några veckor till innan det blir dags. Men ska nog inte säga för mycket om någon vecka kan jag säkert inte hålla mig längre från att börja läsa alla tidningars julnummer och köpa amaryllis och dricka julmust. 😄 

Hur känner ni? Har ni börjat andas jul? 

Med mig hem från Vellingeblomman fick iallafall två små enar, en hebe och en pumpa följa med. 
Det ska få pryda bänken som står längs huset vid trappen och dörren.  

Hoppas ni haft en bra dag och har en fin kväll! ✨😍

Kram Mikaela 


Flowers, Lilla loppan, Livet, Utflykter | |
#1 - - Anonym:

Så fina bilder du tar, ❤️❤️

Svar: Tack 🙏🏻😍
bysektersholm.blogg.se

Upp