Kvällsmys med blåbärspaj

Gokväll på er! 

Här väntar snart sängen. Ganska trött idag så det får bli tidigt i säng. 😴☺️ 

Ikväll var jag sugen på något, som alla kvällar, men ville inte ta fram godis eller något sliskigt. 

Jag svängde ihop en blåbärspaj, lite nyttigare men ändå supergott. Gillar man bärpaj och vill ha något gott så kan du äta denna varje kväll om du vill. 

(null)

Så här gjorde jag: 

Blåbärspaj

- Rapsolja
- Blåbär
- Havregryn
- Kokosflingor
- Vallmofrön
- Mörk choklad 
- Smör

Ta lite rapsolja i botten på en ugnsfastform. 
Lägg i så mycket blåbär som du vill ha men så att det täcker botten. 
Blanda ihop en näve havregryn och en näve kokos med någon matsked vallmofrön. 
Fördela det över blåbären. 
Lägg på några rutor mörk choklad och avsluta med några klickar smör spridda på toppen. 

Ställ i ugn 220 grader i ca. 20 min. 

Jag hade vaniljkvarg till min paj men det kan man ta vad man har. 
Och i pajen kan man ju utesluta choklad och smör om man vill och bara blanda de torra med lite kokosfett men jag är inte så noga och tycker det blir bättre med lite smör. 

Det var smaskigt och samtidigt ett litet kvällsmål. 

(null)

(null)


Hoppas ni haft en fin dag och skön kväll! 
Natti natti! 

Kram Mikaela 



Allmänt, Livet, Recept | |
Upp